Jak sprzedawać  francuskie perfumy? 21 Lis
Przydatne informacje
Jak sprzedawać francuskie perfumy?
0 comments

Swój własny biznes to świetny sposób na to, żeby się rozwijać. Jeśli jesteś kobietą i lubisz o siebie dbać, z pewnością spodoba ci się pomysł sprzedawania francuskich perfum. Bez względu na to, czy zajmujesz się tym od dawna czy dopiero planujesz rozwinąć skrzydła, powinnaś wiedzieć jak przekonać do siebie klientów. Od tego jakich technik sprzedaży będziesz używać, zależy to ile zarobisz. Poniżej kilka porad, jak skutecznie sprzedawać perfumy.

Zainwestuj w próbki

Nie da się ukryć, że nikt nie lubi kupować w ciemno, zwłaszcza perfum. Zapach odzwierciedla charakter, styl życia i nastrój. W związku z tym nie może być przypadkowy. Jeśli chcesz, żeby twoi klienci byli zadowoleni z zakupów, koniecznie zainwestuj w próbki. W ten sposób każdy będzie mógł powąchać perfumy, którymi jest zainteresowany i wybrać te, które odpowiadają mu najbardziej. Próbnik ma jeszcze jedną, ważną zaletę. Dzięki niemu może udać ci się sprzedać więcej perfum jednemu klientowi. Jak to się dzieje? Otóż, kiedy będzie on wąchał poszczególne zapachy, prawdopodobnie spodoba mu się więcej niż jeden. Przy atrakcyjnej cenie perfum lanych, z pewnością uda ci się go zachęcić do zakupu dwóch, a może nawet buteleczek.

Słuchaj potrzeb klienta

Jedną z najważniejszych zasad skutecznej sprzedaży jest słuchanie potrzeb klienta. Osoba, która będzie chciała od ciebie kupić perfumy, nie zawsze będzie wiedziała, jakiego zapachu konkretnie szuka. Na pewno jednak da ci wskazówki, które pomogą w doborze odpowiedniego zapachu. Jeśli twój klient, bądź klientka wspomni, że nie lubi intensywnych perfum, zaproponuj takie o lekkim lub pośrednim charakterze. To samo tyczy się typu zapachu oraz akordu. Jeśli klient nie jest zbyt rozmowny nie bój się wyjść z własną inicjatywą. Zapytaj go dla kogo szuka perfum oraz czy mają być używane na dzień czy na wieczór. W kwestii doboru perfum każdy szczegół ma ma znaczenie. Możesz też dopytać klienta jakiego zapachu używał dotychczas i dlaczego chce go zmienić. W ten sposób na pewno znajdziesz perfumy, które sprostają jego oczekiwaniom.

Mów językiem korzyści

Na pewno słyszałaś lub słyszałeś kiedyś o języku korzyści. Jednak czy zastanawiałaś się nad tym co on oznacza? Język korzyści to sposób porozumiewania się z klientem w oparciu o zasadę cecha-zaleta-korzyść. Chcąc sprzedać dane perfumy powiedz klientowi, jakie one są w taki sposób, żeby czuł, że są wyjątkowe i warto je kupić. Nie mów nigdy, że zapach jest ładny. Klient musi wiedzieć, nie tylko jaki jest produkt, ale też jakie przynosi korzyści. Lepiej będzie jeśli powiesz, że ma intensywny, szyprowy zapach, dzięki czemu po jednym użyciu będzie unosił się przez długi czas. Dodaj też, że jeśli klient kupi tak trwale perfumy, przez kilka kolejnych tygodni, a może nawet miesięcy nie będzie musiał kupować nowych. Tego typu wskazówki brzmią profesjonalnie, a na dodatek są bardziej zachęcające.

Jeśli chcesz, żeby klienci wracali do ciebie zadowoleni, musisz być pewna siebie. W tym z pewnością pomoże ci wiedza. Koniecznie poczytaj o tym czym charakteryzują się poszczególne zapachy tak, aby z łatwością dopasować je do potrzeb klienta. 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą współpracy: https://laneperfumy.pl/wspolpraca/

Komentarze (0)

Brak komentarzy