Nie możesz znaleźć swoich ulubionych perfum na półkach drogerii, gdzie dotychczas je kupowałaś? Może okazać się, że producent wycofał ten zapach z rynku, ponieważ nie wpisywał się w nową wizję marki, źle się sprzedawał lub został odświeżony i wraz z drobną metamorfozą zmienił nazwę. Co zrobić, aby znaleźć swoją ukochaną kompozycję? Dziś podpowiadamy, gdzie kupić perfumy wycofane z produkcji.

Dlaczego producenci wycofują perfumy?

Tzw. perfumy utracone to zapachy, które zostają wycofane przez producenta ze sprzedaży. Powodów decyzji może być wiele. Najczęściej z rynku znikają zapachy, które źle się sprzedają lub są zbyt oldschoolowe, jak na współczesną modę. Producenci ulepszają akordy, proponują nowości, a zachowawcze pachnidła sprzed lat mogą nie wpisywać się w nową wizję marki.

Wycofanie zapachu to często polityka marketingowa – perfumy zdjęte z rynku robią miejsce dla kolejnej kompozycji, która bardziej wpisuje się w nowe konwencje, została nieco podrasowana i przystosowana do wiodących trendów, aby wskaźniki sprzedaży koncernu perfumeryjnego mogły iść w górę.

Sprawdź, czy perfumy rzeczywiście zniknęły z rynku

Brak Twojego ulubionego zapachu w miejscu, gdzie dotychczas robiłaś zakupy wcale nie musi oznaczać, że kompozycja całkowicie znikła z rynku.  Być może tylko jedna sieć zrezygnowała z danej linii zapachowej z powodu niskiego zainteresowania, dlatego warto sprawdzić również w innych źródłach (np. sklepach internetowych).

Kopalnią wiedzy jest francuska strona konserwatorium L’Osmothèque określana często mianem „banku wycofanych perfum”. W katalogu pojawiają się bieżące dane. Perfumy z oznakowaniem „dis paru” zostały wycofane z rynku, produkty oznaczone słowem „actuel” są dostępne, a „do vente limitee” to produkty z edycji limitowanych.

Sprawdź portale aukcyjne i serwisy ogłoszeniowe

Gdy okaże się, że producent zrezygnował ze sprzedaży Twojego ulubionego zapachu, możesz poszukać go w źródłach alternatywnych. Pierwsze kroki warto skierować na popularne portale akcyjne. Wiele tzw. utraconych kompozycji można znaleźć na Allegro.

Dobrym pomysłem jest przejrzenie ofert od osób prywatnych ogłaszających się w darmowych serwisach. W ten sposób można natrafić na swój ulubiony zapach, ponieważ ktoś zakupił większy zapas przed zdjęciem go z rynku. Perfumy nie mają krótkich dat ważności, dlatego nie należy obawiać się, że produkt będzie przeterminowany.

Możesz również zamieścić kilka własnych ogłoszeń o poszukiwaniu zapachu – w ten sposób można natrafić nawet na bardzo rzadkie wersje.

Kolejnym źródłem słynnych zapachów wycofanych z produkcji jest amerykański portal Ebay. W tym przypadku należy jednak przygotować się na wyższą cenę niż na polskim rynku i dość wysoki koszt przesyłki. Dla wielu osób ulubiony zapach wart jest jednak niemal każdych pieniędzy.

Podczas zakupów na portalach aukcyjnych i za pośrednictwem serwisów ogłoszeniowych trzeba jedynie uważać, aby nie natrafić na podróbkę.

Gdzie jeszcze szukać perfum?

W sieci działają sklepy internetowe specjalizujące się w sprzedaży perfum wycofanych z produkcji (np. Auntjudysattic.com), gdzie można znaleźć wiele prawdziwych perełek. Ceny są tutaj nie najniższe, ale kupujący mają gwarancję oryginalności.

Swojego ulubionego zapachu, który znikł z rynku można również poszukać w innych źródłach. Często do unikatów można dotrzeć za pośrednictwem portali społecznościowych (np. Facebooka) oraz blogów kosmetycznych, gdzie inne fanki konkretnych perfum mogą odsprzedać nam jeden flakon ze swojego zapasu.

Kilka pięknych kompozycji zapachowych wycofanych już z rynku znajdziesz także w naszym sklepie z perfumami lanymi. W ofercie posiadamy m.in. odpowiednik MIDNIGHT POISON Christiana Diora.

A co, gdy perfumy są całkowicie nieosiągalne?

W przypadku, gdy nie uda Ci się znaleźć swojego ulubionego zapachu, możesz skorzystać z wyszukiwarki perfum i odnaleźć kompozycję o podobnym aromacie. Producenci często zastępują wycofywane pachnidła nowymi produktami o innej nazwie i flakonie, a niemal identycznym składzie. Często także zbliżone kompozycje dostępne są w ofercie zupełnie innych marek.