
Nastolatki zaczynają przykładać coraz większą wagę do wyglądu. Śledzą aktualne trendy w modzie, kupują pierwsze kosmetyki. Chcą dobrze się prezentować, podobać otoczeniu. Atrakcyjny wygląd jest jedną z podstaw towarzyskiego sukcesu w środowisku szkolnym. Zarówno dziewczęta, jak i chłopcy zaczynają wtedy sięgać po swoje pierwsze perfumy. Sklepowe półki „uginają się” od kompozycji zapachowych specjalnie dla nastolatków. Które perfumy wybrać?

Wiele marek oferuje testery perfum. Są to zwykle buteleczki o pojemności 50-100 ml. Czym takie testery różnią się od próbek? I czy odpowiadają perfumom z regularnej linii produkcyjnej? Dzisiaj postaramy się podać kilka faktów na temat testerów i rozwiać krążące o nich mity. Testery bywają mylone z próbkami perfum. Są to jednak 2 zupełnie inne produkty. Próbki są darmowe, a ich pojemność wynosi zwykle 2-5 ml. Koncerny perfumeryjne produkują próbki, aby klienci mogli zapoznać się z zapachem, zabrać go do domu i wypróbować.

Piękne, eleganckie perfumy często są kompozycją kilkunastu różnych aromatów. W przemyśle perfumeryjnym stosuje się coraz więcej syntetyków. Najdroższe nadal pozostają jednak pachnidła zawierające naturalne mieszanki. Olejki eteryczne pochodzenia roślinnego nie wzbudzają kontrowersji. Ale już zapachy odzwierzęce w eleganckich perfumach, w oczach niejednej miłośniczki perfum, mogą wywołać zdziwienie. A to właśnie one najczęściej odpowiadają za intensywną woń bazy. Zastanawiałaś się czasami, czym jest piżmo lub ambra? A może w składzie Twoich ulubionych perfum pojawił się cywet i zupełnie nie wiesz skąd ten zapach się wywodzi?

Perfumy z feromonami stały się prawdziwym hitem. Sięgają po nie zarówno panie, jak i panowie. Jaki jednak mają zapach? I czy rzeczywiście tak dobrze działają na płeć przeciwną?

Większość drogerii tworzy działy lub oddzielne półki z kosmetykami dla kobiet oraz dla mężczyzn. Podział ten dotyczy także perfum. Pachnidła męskie zwykle pakowane są w ciemniejsze flakoniki, a perfumy damskie trafiają do fantazyjnych, kolorowych buteleczek. Koncerny perfumeryjne w latach dziewięćdziesiątych wypromowały jednak nowość – zapachy typu unisex. Co kryje się pod tym terminem?

Kochasz perfumy, cały czas eksperymentujesz z zapachami i śledzisz nowości proponowane przez kultowe marki? Dziś specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy 10 ciekawostek. Tego o perfumach możesz jeszcze nie wiedzieć…
BESTSELLERS: Recenzja One Million Paco Rabanne – słodko-gorzka kompozycja dla luksusowego mężczyzny

Tym razem na naszą listę bestsellerów trafiły perfumy męskie – One Million. Zapach swoją premierę miał w 2008 roku i szybko stał się hitem wśród panów i… pań, które chętnie kupują te perfumy swoim mężczyznom. Co w sobie ma ta świeża kompozycja wzbogacona przyprawami i nutami drzewnymi? I czy to rzeczywiście aromat jeden na milion? A może zapach jakich wiele? Poniżej przygotowaliśmy krótką recenzję kultowych perfum męskich od Paco Rabanne.

Klasyczne Opium w ofercie Y.S. Laurent pojawiło się w latach 80-tych wywołując prawdziwą burzę. Bardzo mocny, wyrazisty, żywiczny zapach został podkreślony nazwą (sugerującą, że te perfumy uzależniają) oraz śmiałą kampanią reklamową. Black Opium to nowa wersja tych kontrowersyjnych perfum. Czy jednak świeża interpretacja klasyki dorównuje swoim poprzednikom? I czy rzeczywiście są one tak mroczne, jak sugeruje ich nazwa i plakat z kampanii reklamowej?

Bright Crystal Versace to świeże, kwiatowe perfumy z lekką domieszką zapachów Orientu. W nutkach głowy uderzają zapachy owocowe, w akordzie serca króluje bukiet kwiatowy, aby w końcu rozwinąć bardziej zmysłową woń ambry, piżma i aromatów drzewnych. Perfumy są lekkie, zaprojektowane specjalnie na wiosnę i lato. Czy to jednak „zwyczajny” świeżak tyle, że z najwyższej półki?
BESTSELLERS: Recenzja Lady Million Pacco Rabanne – złoty diament od mistrza dyskretnej elegancji

Lady Million to damska wersja kultowych perfum męskich One Million od Paco Rabanne, które swoją premierę miały w 2008 roku i szturmem zdobyły serca panów poszukujących nowoczesnego, zmysłowego zapachu. Słynny dom mody podjął wyzwanie i zlecił stworzenie odpowiednika specjalnie dla kobiet. Całość została zamknięta w „diamentowym” flakonie podkreślającym luksusowy charakter mikstury. Czy jednak kompozycja dorównuje swoim poprzednikom z linii dla mężczyzn?